niedziela, 25 września 2016

Burgery z pieczonymi burakami i kalarepą – wege*, dieta niskohistaminowa

    Bułki gotowane na parze (bez drożdży) tak przypadły mi do gustu, że postanowiłam wykorzystać je do przygotowania wegetariańskich burgerów. Doskonale sprawdził się tutaj również sos "serowy" z ziemniaka. Zamiast kotletów z buraków poszłam na skróty i upiekłam plasterki buraków oraz kalarepę. Do tego sałata i burger jak malowany.

burger z pieczonymi burakami i kalarepą

burger z pieczonymi burakami i kalarepą

Składniki (na 1 burgera):
  • 1 bułka gotowana na parze – przepis,
  • 1 plasterek okrągłego buraka (lub jak u mnie kilka mniejszych z małego podłużnego buraka),
  • 1 plasterek kalarepy,
  • 2 liście małej rzymskiej sałaty,
  • sos serowy z ziemniaka (ilość wedle upodobań) – przepis,
  • płatki migdałów do posypania,
  • sól morska, rozmaryn do smaku,
  • olej rzepakowy do spryskania warzyw.

Przygotowanie:

Bułkę przygotowujemy według przepisu. Podobnie sos "serowy" z ziemniaka. Obrane plasterki buraków oraz kalarepy grubości ok. 0,5 - 1 cm (zakładam, że będzie ich więcej niż na jednego burgera) układamy na papierze do pieczenia. Posypujemy solą, rozmarynem i spryskujemy niewielką ilością oleju. Pieczemy w piekarniku rozgrzanym do 200 ° C do miękkości, u mnie ok. 30 minut dla buraków i trochę krócej kalarepa. Wyjmujemy. W jeszcze gorącym piekarniku podgrzewamy bułkę. Kroimy na pół. Smarujemy sosem, a następnie pomiędzy dwiema częściami bułki, w dowolnej kolejności układamy wszystkie składniki, wraz z pokrojoną sałatą. Poszczególne warstwy smarujemy też sosem. Bardzo go lubię więc posmarowałam wszystko w dużej ilości. Na wierzchu posypujemy migdałami. Smacznego!

* w przepisie na bułki jest jajko, więc burger jest wegetariański (dla tych osób, kt. jedzą jajka) nie wegański; można też użyć innego rodzaju bułki.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję bardzo za komentarz! Proszę osoby anonimowe o podanie chociaż imienia :)

Z powodu dużej ilości spamu w ostatnim czasie zmuszona jestem wprowadzić obrazkową weryfikację komentarzy. Przepraszam za utrudnienia :)