poniedziałek, 26 września 2016

Pizza na spodzie z brokułów, wege

Jakiś czas temu popularna była pizza na spodzie z kalafiora. Ja dzisiaj sprawdziłam, czy można ją zrobić z brokułów. Można i jeśli ktoś lubi brokuły, to polecam. U mnie oczywiście w wersji antyhistaminowej, czyli bez pomidorów, wędliny i sera – przy okazji wersja wegetariańska. W roli sosu mój obecny ulubieniec – sos "serowy" z zmiemniaka.

pizza brokułowa

pizza brokułowa

Składniki (Ø  ok. 30 cm):       
  •  różyczki z 1 większego brokułu,
  • 1 jajko,
  • 3 łyżki mąki ziemniaczanej,
  • ½ łyżeczki soli,
  • po szczypcie imbiru, kurkumy, oregano,
  • 2 łyżki oleju,
  • na wierzch: kilka posolonych pasków papryki i czerwonej cebuli, kilka plasterków cukinii, sos „serowy” z ziemniaka (u mnie tym razem z dodatkiem świeżej bazylii) – przepis, kilka listków bazylii na wierzch.

Przygotowanie:

Umyte i osuszone różyczki brokułu rozdrabniamy „na wiórki” w malakserze. Dodajemy jajko, sól, imbir, kurkumę, oregano oraz mąkę i olej. Mieszamy. Przekładamy na blachę wyłożoną papierem do pieczenia. Formujemy płaskie, okrągłe ciasto. Podpiekamy w piekarniku rozgrzanym do 200 ° C przez 20 minut. Wyjmujemy. Wierzch smarujemy sosem, układamy warzywa. Ponownie pieczemy przez ok. 15 minut. Piekarnik nastawiłam tym razem tylko na górę, a pod koniec włączyłam grill. Wyjmujemy i serwujemy tak jak tradycyjną pizzę. Na wierzchu można położyć kilka listków bazylii. Smacznego!

2 komentarze:

  1. Wygląda bardzo apetycznie, ciekawe czy wyszłaby gdyby zamiast jajka użyć zmielone siemię lniane z wodą. Robiłam kiedyś taką pizze z kalafiora, wyszła smaczna, ale mi się rozpadała. A czy ta Twoja wychodzi chrupka czy raczej miękka? Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pizza od góry i od dołu była przyrumieniona, w środku raczej miękka. Nie rozpadała się. Spróbowałabym z siemieniem.... Dziękuję i pozdrawiam.

      Usuń

Dziękuję bardzo za komentarz! Proszę osoby anonimowe o podanie chociaż imienia :)

Z powodu dużej ilości spamu w ostatnim czasie zmuszona jestem wprowadzić obrazkową weryfikację komentarzy. Przepraszam za utrudnienia :)