sobota, 26 marca 2016

Majonez z kaszy jaglanej – bez jaj!

Majonez z kaszy jaglanej według mnie do złudzenia przypomina w smaku tradycyjny. Dla tych, którzy tak jak obecnie ja, nie mogą jeść surowych jajek, może być doskonałą alternatywą. U mnie na zdjęciu już jako składnik sałatki jarzynowej. Pycha!



Składniki:
  • 5 łyżek ugotowanej kaszy jaglanej,
  • 3 łyżki oleju rzepakowego,
  • 1 łyżeczka octu (ja mogę tylko spirytusowy),
  • 1 płaska łyżeczka musztardy (u mnie domowej),
  • letnia woda (tyle, ile potrzeba do uzyskania preferowanej gęstości),
  • sól, pieprz (u mnie ziołowy) do smaku.

Przygotowanie:

Ugotowaną kaszę blendujemy na gładko. Później postępujemy w zasadzie podobnie, jak przy przygotowywaniu tradycyjnego majonezu. Dodajemy olej, ocet i musztardę cały czas mieszając. Następnie po łyżce dodajemy wodę i miksujemy, do momentu uzyskania pożądanej konsystencji. Doprawiamy do smaku. Schładzamy w lodówce. Majonez jest idealny do wszystkich dań, do których zastosowalibyśmy tradycyjny majonez. Mój wykorzystałam do sałatki. Smacznego! 

Przepis bierze udział w akcji:

 

2 komentarze:

  1. Witam a jakaś alternatywa dla oleju rzepakowego? Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Każdy olej bez charakterystycznego smaku/zapachu powinien być dobry, a jeśli komuś charakterystyczny aromat nie przeszkadza to w ogóle każdy.

      Usuń

Dziękuję bardzo za komentarz! Proszę osoby anonimowe o podanie chociaż imienia :)

Z powodu dużej ilości spamu w ostatnim czasie zmuszona jestem wprowadzić obrazkową weryfikację komentarzy. Przepraszam za utrudnienia :)