sobota, 8 listopada 2014

Schab gotowany w woreczku

     Gotowałam już schab w mleku, a teraz przyszedł mi do głowy inny pomysł. Chciałam, żeby schab był gotowany, ale też dobrze doprawiony jak pieczony. Wymyśliłam, żeby ugotować go w woreczku, takim jak do pieczenia. Później sprawdziłam, że były już takie próby. Ale to przecież nie jest najważniejsze, kto był pierwszy. Ważne, że schab wyszedł pyszny.

schab z woreczka

schab z woreczka

Składniki:
  • 1 kg schabu bez kości,
  • sól, pieprz ziołowy, papryka wędzona, czosnek mielony, majeranek (przypraw ma być tyle, żeby dało się oprószyć i natrzeć mięso ze wszystkich stron),
  • woda do ugotowania.

Przygotowanie:

Schab myjemy, oprószamy i nacieramy wszystkimi przyprawami. Przykrywamy i umieszczamy w lodówce na cały dzień lub na całą noc. Po tym czasie mięso wkładamy do woreczka do pieczenia. Szczelnie zawiązujemy. Wkładamy do wrzącej wody tak, żeby mięso było przykryte. Od momentu ponownego zagotowania gotujemy pod przykryciem 60 minut. Wyłączamy i zostawiamy w wodzie jeszcze na ok. 20-30 minut. Wyjmujemy do wystygnięcia, a później wkładamy do lodówki do schłodzenia. Podajemy jako wędlinę do pieczywa lub jako mięso do obiadu. Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję bardzo za komentarz! Proszę osoby anonimowe o podanie chociaż imienia :)

Z powodu dużej ilości spamu w ostatnim czasie zmuszona jestem wprowadzić obrazkową weryfikację komentarzy. Przepraszam za utrudnienia :)