piątek, 18 kwietnia 2014

Domowa biała kiełbasa z indyka

      Nigdy w zasadzie nie przepadałam za białą kiełbasą…. Do teraz. Pierwszy raz zrobiłam białą kiełbasę sama, drobiową, a dokładnie z indyka. Wyszła bardzo dobra, chuda, dobra do żurku, pieczenia lub na grilla. Polecam!

biała kiełbasa

biała kiełbasa

biała kiełbasa

Składniki:
  • 1 kg piersi z indyka,
  • 1 kg podudzi z indyka (waga z kością),
  • 300 ml rosołu drobiowego,
  • 60 ml zimnej wody,
  • 2 łyżeczki soli,
  • 1 ½ łyżeczki pieprzu ziołowego,
  • 1 łyżeczka kolendry (rozgniecionych ziarenek),
  • 1 łyżeczka wędzonej papryki w proszku,
  • 1 czubata łyżka majeranku,
  • 1 łyżeczka ziela angielskiego (rozgniecionych ziarenek),
  • 2 ząbki czosnku (przeciśnięte przez praskę),
  • ok. 1 ½ m solonych jelit,
  • woda do parzenia kiełbasy.



Przygotowanie:

Mięso myjemy, usuwamy kości, skóry i ścięgna. Mielimy w maszynce lub malakserze. Dodajemy przyprawy i zimny rosół. Mój rosół był dość słony, więc dodałam tylko 2 łyżeczki soli. W innym przypadku ilość soli można zwiększyć. Całość dobrze mieszamy i wyrabiamy, najlepiej ręką. U mnie trwało to ok. 15 minut, ale nie zaszkodzi jeszcze dłużej. Masę przykrywamy i odstawiamy do lodówki, najlepiej na noc lub na kilka godzin. Wyjmujemy z lodówki dodajemy zimną wodę, mieszamy i odstawiamy jeszcze na ok. godzinę. Jelita oczyszczamy z soli i moczymy w wodzie przez 2 godziny. W tym czasie kilka razy zmieniamy wodę. Następnie jelita napełniamy mięsem, nie zbyt „ścisło”, ale też tak, żeby nie było bąbelków powietrza. Można napełniać przy pomocy maszynki do mielenia ze specjalną końcówką lub kiełbasiarki. Ja natomiast zrobiłam to przy użyciu szerokiego lejka. Skręcamy pętka o długości ok. 15 cm (lub według uznania). Końcówki zawiązujemy nicią bawełnianą. Tak przygotowaną kiełbasę parzymy ok. 30 minut w bardzo gorącej wodzie, ale nie gotując. Można również nakłuć ją igłą i upiec w piekarniku. Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję bardzo za komentarz! Proszę osoby anonimowe o podanie chociaż imienia :)

Z powodu dużej ilości spamu w ostatnim czasie zmuszona jestem wprowadzić obrazkową weryfikację komentarzy. Przepraszam za utrudnienia :)