poniedziałek, 31 marca 2014

Jajka na twardo smażone w panierce z mozzarellą i szynką

      Pierwszy raz spotkałam się z jajkami na twardo smażonymi w panierce widząc jajka szkockie. W dużym skrócie są one „panierowane  w mięsie”. Ja przygotowałam natomiast „panierkę” z zupełnie innych składników – szynki, mozzarelli, koperku. Jajka wyszły pyszne i wcale nie takie tłuste - czego najbardziej się obawiałam. Zdecydowanie mogę polecić ten przepis!

jajka w panierce


jajka w panierce

jajka w panierce

jajka w panierce

Składniki na każde jajko:
  • 1 jajko oraz dodatkowo ok. surowego jajka – użyłam jajek Farmio,
  • 1 plasterek szynki,
  • 1 łyżka startej na tarce mozzarelli,
  • szczypta soli, pieprzu ziołowego i koperku,
  • 1 łyżka bułki tartej,
  • olej do smażenia.


Przygotowanie:

Szynkę drobno siekamy. Dodajemy mozzarellę, bułkę tartą, przyprawy i surowe jajko. Dobrze mieszamy do uzyskania zwartej masy – „panierki”. Jajko gotujemy na twardo, studzimy i obieramy. Całe jajko obtaczamy w „panierce”. Smażymy na oleju ze wszystkich stron, na złoty kolor. Dobrze smakuje na ciepło i na zimno. Smacznego!


Przepis bierze udział w konkursie „Wielkanoc z jajkami Farmio”

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję bardzo za komentarz! Proszę osoby anonimowe o podanie chociaż imienia :)

Z powodu dużej ilości spamu w ostatnim czasie zmuszona jestem wprowadzić obrazkową weryfikację komentarzy. Przepraszam za utrudnienia :)