poniedziałek, 17 października 2016

Paprykowe risotto zapiekane w piekarniku, wege

       Risotto zapiekane w piekarniku to pewnie trochę zdrowsza alternatywa dla wersji podsmażanej i później duszonej. Składniki wegetariańskie, bo ostatnio mięso w ogóle mi nie smakuje.

paprykowe risotto zapiekane w piekarniku

paprykowe risotto zapiekane w piekarniku

Składniki:
  •         2 papryki (żółta i czerwona),
  •         8 łyżek kukurydzy (ze słoika*),
  •         250 g ryżu (najlepiej do risotto),
  •         3 ½ szkl. ciepłej wody,
  •         2 łyżki oleju rzepakowego + odrobina oleju do naczynia,
  •         1 ząbek czosnku,
  •         1 łyżeczka oregano,
  •         1 płaska łyżeczka soli,
  •         ½ łyżeczki rozgniecionych ziaren kolendry,
  •         2 łyżki posiekanej natki pietruszki.

Przygotowanie:

Paprykę myjemy i pozbawiamy nasion tak, żeby nadal pozostała w całości. Pieczemy w piekarniku rozgrzanym do 200 ° C do momentu aż skórka ściemnieje i/lub zaczną pojawiać się na niej „bąbelki”. Wyjmujemy, a gdy lekko przestygnie obieramy ze skóry i kroimy w kostkę. Do ryżu wlewamy olej i dokładnie mieszamy. Dodajemy sól, oregano, przeciśnięty przez praskę czosnek, kolendrę oraz natkę i kukurydzę. Mieszamy. Dolewamy wodę i odstawiamy na 10 minut. Na koniec przekładamy paprykę, a całość umieszczamy w naczyniu żaroodpornym wysmarowanym olejem. Przykrywamy folią aluminiową. Pieczemy w piekarniku, w 200 ° C przez 30 minut. Smacznego!

*z puszki może być gorzej tolerowana przy diecie antyhistaminowej

2 komentarze:

  1. uwielbiam takie barwy na talerzu :) jedzenie od razu jest smaczniejsze

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda, przyjemniej zjeść coś kolorowego :)

      Usuń

Dziękuję bardzo za komentarz! Proszę osoby anonimowe o podanie chociaż imienia :)

Z powodu dużej ilości spamu w ostatnim czasie zmuszona jestem wprowadzić obrazkową weryfikację komentarzy. Przepraszam za utrudnienia :)