środa, 24 grudnia 2014

Sałatka warstwowa ze śledziami

     Śledzie jem może raz lub dwa razy w roku. Właściwie miało ich teraz nie być, ale coś mnie podkusiło…. I dobrze, bo sałatka wyszła całkiem smaczna.

sałatka śledziowa

sałatka śledziowa

Składniki:
  • 4 filety śledzia typu matias/matjas w oleju,
  • 1 niewielki burak + woda do ugotowania,
  • 1 puszka kukurydzy (400g),
  • 1 garść rodzynek,
  • ok. 5 łyżek majonezu,
  • szczypta kolorowego, mielonego pieprzu,
  • sól do smaku,
  • posiekany koperek do posypania.

Przygotowanie:

Buraka gotujemy wodzie do miękkości. Obieramy i pozostawiamy do wystygnięcia. Później kroimy w drobną kostkę. Oprószamy solą i układamy na dnie szklanego naczynia. Ja zrobiłam w czterech mniejszych. Rodzynki zalewamy wrzątkiem i odstawiamy na 10 minut. Odsączamy i posypujemy nimi buraczki. Śledzie myjemy, osuszamy i kroimy w kostkę. Wkładamy do naczynia jako kolejną warstwę. Kolejna warstwa to odsączona kukurydza z puszki. Przykrywamy warstwą majonezu. Oprószamy kolorowym pieprzem i koperkiem. Wstawiamy do lodówki - najlepiej na kilka godzin lub całą noc. Smacznego!

2 komentarze:

  1. A ja jem śledzie dość często, bo je uwielbiam:) W takiej sałatce musza smakować pysznie:) Pięknie podana!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To dobrze - śledzie podobną są bardzo zdrowe. Dziękuję :)

      Usuń

Dziękuję bardzo za komentarz! Proszę osoby anonimowe o podanie chociaż imienia :)

Z powodu dużej ilości spamu w ostatnim czasie zmuszona jestem wprowadzić obrazkową weryfikację komentarzy. Przepraszam za utrudnienia :)