piątek, 21 października 2016

Gofry ziemniaczane – z surowych ziemniaków

Ziemniak to jedno z tych warzyw, które w nietolerancji histaminy chyba u każdego dobrze się sprawdza. W sytuacjach awaryjnych zawsze można na nie liczyć :). A ponieważ jesienią mój brzuch „odmawia posłuszeństwa”, to ziemniaki często goszczą w moim jadłospisie. Dzisiaj dla urozmaicenia gofry z surowych ziemniaków. Zdecydowanie mniej tłuste niż smażone placki ziemniaczane, a bardzo, bardzo dobre. Radzę od razu podwoić lub potroić składniki, gdyż ja przygotowałam gofry na próbę z niewielkiej ilości ziemniaków.

gofry z surowych ziemniaków

gofry z surowych ziemniaków

Składniki (na 2-3 sztuki):
  •        500 g obranych ziemniaków,
  •        2 łyżki mąki ziemniaczanej,
  •        ¾ płaskiej łyżeczki soli,
  •        1 łyżka oleju rzepakowego + odrobina do spryskania gofrownicy,
  •        opcjonalnie natka pietruszki do posypania.

Przygotowanie:

Ziemniaki ścieramy na średnich lub drobnych oczkach tarki. Odciskamy sok. Dodajemy sól, olej i mąkę. Mieszamy. Gofrownicę rozgrzewamy (u mnie moc 4/5) i spryskujemy niewielką ilością oleju. Ziemniaki układamy nie bardzo grubą warstwą. Pieczemy do przyrumienienia. Podajemy posypane natką lub z ulubionym sosem. Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję bardzo za komentarz! Proszę osoby anonimowe o podanie chociaż imienia :)

Z powodu dużej ilości spamu w ostatnim czasie zmuszona jestem wprowadzić obrazkową weryfikację komentarzy. Przepraszam za utrudnienia :)