środa, 22 kwietnia 2015

Migdałowe szyszki w czekoladzie (z ryżu preparowanego)

     Najpopularniejsze są chyba szyszki z ryżu preparowanego i krówek lub kajmaku. Ja jednak przygotowałam je z czekoladą i migdałami. Są baaaardzo dobre.

szyszki z dmuchanego ryżu

szyszki z dmuchanego ryżu

Składniki (na ok. 6 szt.):
  • 100 g gorzkiej czekolady,
  • 2 szkl. ryżu dmuchanego,
  • 4 łyżki płatków migdałowych,
  • 2 łyżki masła,
  • 5-6 łyżeczek mleka (u mnie sojowego).

Przygotowanie:

Czekoladę i masło rozpuszczamy w kąpieli wodnej. Dodajemy mleko i dokładnie mieszamy. Pozostawiamy do wystudzenia (czekolada nie może jednak zastygnąć / stwardnieć). Dodajemy migdały i ryż. Mieszamy tak, żeby ryż był dokładnie pokryty czekoladą. Na papierze do pieczenia formujemy łyżką małe „ciasteczka”. Można też – tak jak ja zrobiłam tym razem – masę umieścić w papilotkach do muffinek. Pozostawiamy do całkowitego stężenia. Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję bardzo za komentarz! Proszę osoby anonimowe o podanie chociaż imienia :)

Z powodu dużej ilości spamu w ostatnim czasie zmuszona jestem wprowadzić obrazkową weryfikację komentarzy. Przepraszam za utrudnienia :)