wtorek, 21 października 2014

Florentynki - ciastka migdałowe (bez glutenu)

     O florentynkach przypomniałam sobie przeglądając zeszyty „Wypieki ze smakiem”. Pozostając w stylu florentynek użyłam moich ulubionych bakalii, pominęłam mleko krowie i biały cukier, a mąkę pszenną zastąpiłam kukurydzianą. Ciasteczka wyszły pyszne, słodkie, idealne do kawy czy herbaty. W ogóle idealne ciastka bez glutenu!

florentynki

florentynki

Składniki (na ok. 12 szt.):
  • 30 g rodzynek,
  • 50 g daktyli bez skórki,
  • 50 g migdałów blanszowanych,
  • 40 g mielonych migdałów,
  • 30 g orzechów laskowych,
  • 50 g skórki pomarańczowej,
  • 3 łyżki mąki kukurydzianej,
  • 2 łyżki miodu,
  • 3 łyżki mleka sojowego,
  • 50 g masła + 1 łyżka,
  • 1 łyżka soku z cytryny,
  • szczypta cynamonu,
  • 60 g gorzkiej czekolady.

Przygotowanie:

Daktyle drobno kroimy. Migdały blanszowane kroimy wzdłuż na pół. Tradycyjnie można użyć płatków migdałowych, ale ja chciałam, żeby migdały były wyraźnie wyczuwalne. Orzechy podprażamy i jeszcze gorące zawijamy w ściereczkę i „ścieramy” z nich skórkę. Kroimy na pół. Mieszamy wszystkie bakalie i orzechy. Dodajemy sok z cytryny, cynamon, mąkę i dobrze mieszamy. Masło roztapiamy (bez 1 łyżki) i dodajemy do niego mleko. Wlewamy do bakalii. Mieszamy. Na papierze do pieczenia formujemy okrągłe ciasteczka. Powinny być dość cienkie, chociaż moje są raczej "średnio cienkie" (a i tak pyszne). Pieczemy w piekarniku nagrzanym do 175 °C przez ok. 10-12 minut lub do przyrumienienia się ciastek. Wyjmujemy do wystygnięcia. Czekoladę roztapiamy w kąpieli wodnej dodajemy łyżkę masła i mieszamy. Smarujemy ciastka od strony płaskiej i pozostawiamy do stężenia czekolady. Smacznego!

4 komentarze:

  1. Uwielbiam florentynki! Przepyszne ciastka! :) U Ciebie też się bardzo fajnie prezentują :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Odpowiedzi
    1. Moje w zasadzie nie zdążyły stać się bardzo chrupiące, za mało zrobiłam, a lepsze byłyby na drugi dzień :)

      Usuń

Dziękuję bardzo za komentarz! Proszę osoby anonimowe o podanie chociaż imienia :)

Z powodu dużej ilości spamu w ostatnim czasie zmuszona jestem wprowadzić obrazkową weryfikację komentarzy. Przepraszam za utrudnienia :)