sobota, 25 października 2014

Bezglutenowe pieczywo chrupkie - chrupkie chlebki

    Zamarzyły mi się cienkie, chrupkie chlebki bezglutenowe. Do ich przygotowania użyłam składników, które akurat miałam w kuchni. Innymi słowy przyjemne z pożytecznym – upiekłam pyszne chrupkie pieczywo i zrobiłam „porządki” w szafkach. J

pieczywo chrupkie

pieczywo chrupkie

pieczywo chrupkie

Składniki:
  • ¾ szkl. ziaren słonecznika,
  • ½ szkl. ziaren siemienia lnianego,
  • 3 łyżki preparowanej kaszy jaglanej,
  • 4 łyżki zwykłej kaszy jaglanej,
  • 2 łyżeczki babki płesznik,
  • 2 łyżeczki maku,
  • 4 łyżki mąki gryczanej,
  • ½ - 1 płaska łyżeczka soli,
  • szczypta suszonej bazylii,
  • szczypta kminu rzymskiego,
  • 1 łyżeczka miodu,
  • 1 łyżka oleju rzepakowego,
  • 1 szkl. gorącej wody (lub tyle, żeby masa wyszła wystarczająco gęsta).

Przygotowanie:

Kaszę jaglaną (zwykłą) przepłukujemy gorącą wodą i odsączamy. Dodajemy wszystkie suche składniki oraz przyprawy i mieszamy. Dodajemy miód i olej. Powoli wlewamy wodę, mieszając do uzyskania pożądanej gęstości. Ciasto ma być gęste, a wszystkie składniki dobrze połączone. Przykrywamy i pozostawiamy na ok. 20 minut. Następnie wykładamy na matę silikonową lub papier do pieczenia. Lekko „rozklepujemy” mokrą ręką i rozwałkowujemy na cienki prostokąt (ok. 26 x 33 cm). Ja zrobiłam to wałkiem silikonowym. Pieczemy w piekarniku rozgrzanym do 175 ° C przez ok. 15 minut do lekkiego przyrumienienia – ja na ostatnie 3 minuty przyrumieniłam górę włączając grill. Wyjmujemy i pozostawiamy na 3-4 minuty, a następnie jeszcze ciepłe kroimy na kawałki (najlepiej nożyczkami). Pozostawiamy do całkowitego wystygnięcia. Smacznego!

7 komentarzy:

  1. Odpowiedzi
    1. Nie wiem, czy pieczywo chrupkie może być cudowne :), ale na pewno baaardzo dobre to jest. :D

      Usuń
  2. Przeczytałam ten post z prawdziwą przyjemnością :) Świetny ten przepis. Zapraszam również do mnie.

    OdpowiedzUsuń
  3. CZYM MOZNA ZASTAPIC PREPAROWANĄ KASZĘ JAGLANĄ I MĄKĘ GRYCZANĄ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mąkę gryczaną zastąpi pewnie z powodzeniem każda inna mąka, kaszę preparowaną można pominąć - nie próbowałam, ale myślę, że też wyjdzie..

      Usuń
  4. dziękuję,pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję bardzo za komentarz! Proszę osoby anonimowe o podanie chociaż imienia :)

Z powodu dużej ilości spamu w ostatnim czasie zmuszona jestem wprowadzić obrazkową weryfikację komentarzy. Przepraszam za utrudnienia :)