poniedziałek, 8 września 2014

Grzyby duszone ze śmietaną

   Grzyby duszone można podawać jako sos do mięsa czy makaronu, albo jako osobne danie na przykład z ziemniakami. Do niedawna w zasadzie w ogóle ich nie lubiłam i nie gotowałam. Grzyby suszone, grzyby marynowane tak, ale duszone… Jednak od kilku sezonów, od kiedy sama regularnie zbieram grzyby, ich duszona wersja jest stałym jesiennym gościem na naszym stole. Tyle lat nie wiedziałam, co tracę. J

grzyby duszone

grzyby duszone

Składniki:
  • 1 kg grzybów (np. podgrzybków, kozaków lub borowików),
  • 2 cebule,
  • 2 łyżki śmietany 18%,
  • ½ szkl. wody,
  • sól i pieprz do smaku,
  • 4 liście laurowe,
  • 6 ziaren ziela angielskiego,
  • olej do smażenia.

Przygotowanie:

Grzyby oczyszczamy, myjemy i kroimy na małe kawałki. Cebulę obieramy i kroimy w kostkę. Podsmażamy na oleju, w głębokiej patelni lub odpowiednim garnku. Dodajemy grzyby i wodę. Jeśli grzybki byłyby mocno nasączone wodą (np. gdy zbieramy tuż po deszczu), to dodatek wody można pominąć. Ważne jest jednak, żeby grzyby się nie przypaliły. Solimy i dodajemy wszystkie pozostałe przyprawy. Użyłam ok. 2 płaskich łyżeczek soli, ale właściwie najlepiej posolić do smaku. Dusimy na małym ogniu 30 minut, co jakiś czas mieszając. Pod koniec gotowania dodajemy śmietanę i delikatnie mieszamy. Można podać z mięsem, ziemniakami, makaronem, kaszą lub dowolnymi innymi dodatkami. Smacznego!

2 komentarze:

Dziękuję bardzo za komentarz! Proszę osoby anonimowe o podanie chociaż imienia :)

Z powodu dużej ilości spamu w ostatnim czasie zmuszona jestem wprowadzić obrazkową weryfikację komentarzy. Przepraszam za utrudnienia :)