niedziela, 8 czerwca 2014

Ciastka bananowe z olejem rzepakowym, bezglutenowe, bez cukru, bez mleka

      Doszłam do wniosku, że gluten mi nie służy. Podobnie jak laktoza, zwykły cukier itp. W ramach walki z małą tęsknotą za wyżej wymienionymi, wymyśliłam ciastka bez mąki pszennej, cukru i mleka krowiego (na zdjęciach mleko sojowe). Upieczony w piekarniku banan staje się tak słodki, że z powodzeniem zastępuje cukier. Warto też dodać oleju rzepakowego, który jest naturalnym źródłem kwasów omega-3 i dlatego korzystnie wpływa na nasz organizm.

ciastka bezglutenowe

ciastka bezglutenowe

ciastka bezglutenowe

Składniki (na ok. 14 sztuk):
  • ¾ szklanki mąki ryżowej,
  • ¾ szklanki mielonych migdałów,
  • 1 jajko,
  • 3 łyżki oleju rzepakowego,
  • 3 łyżki wody,
  • 1 banan,
  • garść rodzynek,
  • garść orzechów laskowych,
  • szczypta proszku do pieczenia (bezglutenowego).

Przygotowanie:

Banana ze skórą wkładamy do piekarnika nagrzanego do 200 °C. Pieczemy aż skórka stanie się całkiem ciemna. Wyjmujemy i chwilę studzimy. Jajko miksujemy. Dodajemy mąkę, migdały, proszek do pieczenia, wodę, olej i miksujemy na jednolitą masę. Upieczonego banana obieramy ze skóry, dodajemy do masy i ponownie miksujemy. Dosypujemy rodzynki oraz pokrojone orzechy. Mieszamy. Ciastka nakładamy łyżką na blaszkę wyłożoną papierem do pieczenia. Wierzch można wyrównać łyżką zamoczoną w wodzie. Pieczemy ok. 10 minut, w 180 °C lub do momentu, aż ciastka lekko się przyrumienią. Wyjmujemy do wystygnięcia. Smacznego!

Przepis bierze udział w konkursie „Blogerzy odkrywają walory oleju rzepakowego”.


4 komentarze:

  1. Czy mleko sojowe można zastąpić kokosowym?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mleko? W tym przepisie? Ale tak w ogole to mleko sojowe zastapilabym innym roslinnym lub krowim jesli ktos moze. Kokosowe jest jednak dosc specyficzne.

      Usuń
  2. Moja 2 letnia córcia uwielbia słodycze- szukalam zdrowego zamiennika. Te ciateczka okazaly sie strzałem w dziesiątke. polecam goraco.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję bardzo za komentarz! Proszę osoby anonimowe o podanie chociaż imienia :)

Z powodu dużej ilości spamu w ostatnim czasie zmuszona jestem wprowadzić obrazkową weryfikację komentarzy. Przepraszam za utrudnienia :)